אייריש שוט
מתכונים

אייריש קאר בומב / שוט אירי – פצצת אלכוהול על בסיס אירלנד

השוט האירי (או בשמה הפחות פוליטקלי קורקט: אייריש קאר בומב – מכונית תופת אירית) היא קונספט שהומצא בשנת 1979 וצבר פופולריות בפאבים איריים ובברים אחרים ברחבי ארה”ב.

השוט האירי הוא משקה פופולרי בחגיגות יום פטריק הקדוש, אך אין שום סיבה שלא תוכלו ליהנות מהשילוב המהנה של הבירה והשוט לאורך כל השנה. “אייריש קאר בומב” הוא סוג של “בוילמייקר”, סגנון של שתיה בו זורקים משקה חריף – בדרך כלל וויסקי – לתוך כוס בירה. רק שבמקרה הזה, הזריקה היא של תערובת המכילה שילוב של וויסקי ואייריש קרים.

כדי להכין את ה-Irish Shot, תצטרכו שלושה מרכיבים, כולם באים אלינו מאירלנד: וויסקי אירי, אייריש קרים של בייליס וכוס בירת גינס. הוויסקי והאייריש קרים משולבים במנות שוות באותה כוס שוט, ואז מושלכים לכוס הבירה. ההמלצה שלנו היא להוסיף תחילה את האייריש קרים לכוס השוט, ואז לאט לאט להוסיף את הוויסקי מעל.

עכשיו תראו, זה לעיתים רחוקות רעיון טוב לשתות משהו בשוט בסגנון ה-“בוילמייקר”, אבל השוט האירי הוא יוצא מן הכלל, מכיוון שהוא מוצלח יותר כאשר שותים אותו מהר. הסיבה לכך היא שהאייריש קרים מתערבב עם הבירה החומצית והופך לגושי ככל שהוא נשאר בה יותר זמן – ואף אחד לא רוצה קרם גושי במשקה שלהם.

בעוד שהשיטה הנ”ל היא הדרך המסורתית להגיש זריקה אירית, יש אנשים שמדלגים על כוס השוט לחלוטין ופשוט מערבבים את כל שלושת המרכיבים בכוס. האפקט הוויזואלי לא מרשים באותה מידה, ואנחנו מאבדים את גורם ההתרגשות של הטלת השוט לבירה, אבל זה פחות מבולגן והטעם זהה.

אגב, כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, השם המקורי של השוט האירי, “אייריש קאר בומב”, הוא שנוי במחלוקת ופוגעני – כך שלמרות שהוא חלק מהלקסיקון התרבותי, הוא החל לדעוך עם הזמן. בימינו, לא מומלץ לקרוא למשקה בשמו המקורי, במיוחד אם אתם באירלנד.

שוט אירי

מרכיבים
  

  • 15 מ"ל וויסקי אירי
  • 15 מ"ל אייריש קרים של בייליס
  • 500 מ"ל בירה גינס

הוראות הכנה
 

  • שמים את הבייליס והויסקי בכוס שוט.
  • מפילים לתוך כוס בירה גינס.

לקריאה נוספת: איך שותים וויסקי