מתכונים

ג’ין אנד טוניק – קוקטייל קליל ומרענן

קלאסי וקל להכנה, קוקטייל ג’ין אנד טוניק (או “ג’ין וטוניק”) הוא הבחירה האידיאלית אם בא לכם משהו קליל ומרענן. זהו משקה מעורבב ופשוט שדורש רק את שני המרכיבים שעל שמם הוא נקרא, ופרוסת לימון בצד. הוא מושלם יחד עם ארוחה טובה, בשעות הערב או בכל עת בה תרצו משקה ממריץ.

הג’ין אנד טוניק הטובים ביותר מיוצרים עם ג’ין איכותי, במיוחד כאלו עם טעם הדרים קל, כמו ה-“Bombay Sapphire” האהוב עלי. מצד שני, הוא הולך לעבוד גם עם ג’ין זול יותר, כך שהוא בהחלט מומלץ למי שמנסה לחסוף קצת כסף.

מצד שני, בתור קוקטייל שמכיל רק שני מרכיבים, ג’ין וטוניק הוא טוב בדיוק כמו, ובכן.. הג’ין והטוניק. תשקיעו בהם יותר – תקבלו קוקטייל מוצלח יותר. אז על הג’ין דיברנו, אבל מומלץ להשקיע גם בטוניק איכותי, עם הרבה קצף וללא טעמים מלכותיים.

קוקטייל ג’ין אנד טוניק – מתכון

ג'ין וטוניק

ג’ין וטוניק

מרכיבים
  

  • 60 מ"ל ג'ין
  • 150 מ"ל מי טוניק
  • 1 פרוסת לימון (קישוט)

הוראות הכנה
 

  • מזגו את הג'ין לכוס הייבול עם קרח, וסגרו עם מי הטוניק
  • ערבבו קלות, מבלי לגרום לאיבוד גזים (המקצוענים ממליצים לא לערבב אלא פשוט לטבול כף פנימה בקלות ולהוציא, פעם אחת מספיקה)
  • קשטו עם פרוסת הלימון
ג'ין אנד טוניק

עוד כמה טיפים

  • קליפת לימון כמעט תמיד מוגשת עם הג’ין והטוניק, וזו דרך נהדרת להוסיף נגיעת חמצמצות הדרים למשקה, אם נראה לכם שהיא נדרשת. מומלץ לסובב את הקישוט על פני הכוס כדי ללכוד את הארומה, ורק אם רוצים, לסחוט ולזרוק פנימה.
  • יש מגוון מדהים של סוגי ג’ין בשוק. קוקטייל ג’ין וטוניק יכול להפוך לחוויה חדשה לגמרי באמצעות שימוש בג’ין מסוג אחר. עבור G&T מסורתי, “לונדון דריי ג’ין” הוא מומלץ (שימו לב – “לונדון דרי ג’ין” הוא לא שם של מותג – מדובר על תהליך הזיקוק של המשקה. “לונדון דרי” אומר שכל המרכיבים בג’ין קובצו יחדיו לפני הזיקוק, ולאחריו רק הוסיפו את המים והאלכוהול).
  • בא לכם לגוון? לכו על ג’ין המלפפון של הנדריקס, או על ג’ין פרחוני (על בסיס בוטנים) כמו בומביי ספייר.
  • לקבלת הקוקטייל הטוב ביותר, הקפידו להשתמש בטוניק מבקבוק קר שנפתח לאחרונה.

שאלות נפוצות

כמה קוקטייל ג’ין וטוניק הוא חזק?

בגדול, קוקטייל ג’ין וטוניק יכול להיות חזק או קליל, הכל תלוי באיך שתכינו אותו. היחס שהצגנו פה, עם 60 מ”ל ג’ין למול 150 מ”ל מי טוניק, אמור לייצר קוקטייל עם כ-10% אלכוהול. זה נחשב בתור קוקטייל יחסית קליל ונוח.

מה יש במי טוניק מבחינה תזונתית?

מבחינה תזונתית, מי טוניק אינם מכילים הרבה. מצד שני, הם כן מכילים סוכר או ממתיק מסוג אחר, אם כי לא כמו במשקאות קלים אחרים.

האם זה בטוח לשתות הרבה מי טוניק?

בדרך כלל זה לא מזיק. המרכיב במי הטוניק שנותן להן את הטעם המיוחד נקרא כינין, המופק מקליפת עץ הצ’ינצ’אה שמקורו בדרום אמריקה.
במינונים גבוהים (לעיתים קרובות בצורת תרופה), כינין יכול לפגוע בתרופות מסוימות, ולכן הוא לא מומלץ לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים.מצד שני, מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) מגביל את כמות כינין במי הטוניק לרמה הנחשבת בטוחה לצריכה אישית.

נשאר לכם ג’ין ונגמר הטוניק? שווה לכם להציץ, אולי יבוא לכם על קוקטייל נגרוני או איזה מרטיני יבש