אייריש קרים בייליס
סקירת מוצרים

על בייליס אייריש קרים

“בייליס” הוא מותג של ליקר אייריש קרים אירי המבוסס על ויסקי אירי ושמנת, ומכיל כ-17% אלכוהול. המותג בייליס יצא לראשונה ב-1974 והיה ליקר האייריש קרים הראשון בשוק. הארומה של ליקר בייליס מעודנת, בעלת מרקם נעים וטעם מתקתק ומחמם.

לוגו בייליס

תהליך ייצור

בייליס היה הליקר הראשון שהצליח לערבב שמנת ואלכוהול יחד בצורה שמאפשרת לשמר אותם ולשווק את הליקר. איפשרה שיווק (כאשר לפי טענת החברה, לא נזקק שימור נוסף מכיוון שהויסקי משמר את השמנת).

במהלך הייצור של הליקר, השמנת והויסקי נמהלים יחד בעזרת חומר מתחלב המכיל שמן צמחי מזוקק. התהליך הזה מונע היפרדות של הויסקי והשמנת במהלך האחסון. כמויות הרכיבים האחרים אינן ידועות אך הוא כולל שוקולד, וניל, קרמל וסוכר.

הליקר מיוצר מחלב שנחלב מפרות איריות בלבד. וזה הרבה חלב. לפי הנתונים של החברה, הם משתמשים ביותר מארבעה מיליון ליטרים של שמנת מדי שנה המיוצרים מכ-250 מיליון ליטר של חלב, שהם כ-4.3% מיצור החלב הכולל של אירלנד.

עד כמה הליקר הזה פופולרי? לפי ההערכות ברחבי העולם אנשים שותים כ-2,300 כוסות שלו בכל דקה.

איך שותים אייריש קרים של בייליס?

את האייריש קרים ניתן לשתות נקי, עם קרח או כחלק מקוקטייל – המוכר שבהם הוא קוקטייל אורגזמה, המכיל ליקר קפה, אייריש קרים (בדרך כלל של בייליס) ושמנת.

כמו במקרה של חלב, שמנת מתקשה בעת מגע עם חומצה חלשה. חלב (ובהתאם גם שמנת) מכילים קזאין, חומר אשר נקרש במגע עם חומצה חלשה כמו לימון, מי טוניק או שאריות יין. זו הסיבה לקיומה של אגדה אורבנית שמקורה בבלגיה והולנד שצירוף של בייליס ומי טוניק הוא קטלני.

וזה לא נגמר פה: יש אנשים שפשוט מוסיפים את האייריש קרים קפה שלהם, במקום סוכר, ומכינים את מה שנקרא “קפה אירי”(אותו מכינים על ידי הוספת בייליס לכוס קפה וקצפת מעל). ויש המרחיקים לכת ואפילו משתמשים בו כמרכיב בעוגות גבינה, פאי וגלידות. רוצים גם? באתר של המותג יש מלא מתכונים.

אייריש קרים בייליס עם קרח
בייליס עם קרח

טעמים נוספים

ב-2005 המותג בייליס השיק שני טעמים נוספים של הליקר, בטעם שוקולד מנטה ובטעם קרם קרמל, שניהם בעלי 17% אלכוהול כמו האייריש קרים המקורי. בעקבות ההצלחה שלהם, ב-2008 נוסף גם הליקר בטעם הקפה.

כשרות של ליקר בייליס

בגדול הליקר אינו עומד תחת השגחת כשרות. על חלק מהבקבוקים יש חותמת “כשר חלבי” אבל במקרה הזה חשוב לדעת כי יש בו רכיבי חלב גוי ולכן זו רמה נמוכה של כשרות.