אפרול שפריץ
מתכונים

קוקטייל אפרול שפריץ (מתכון)

יש סיבה שהקוקטייל אפרול שפריץ עושה קאמבק. מדובר על אחד האפריטיפים הפופולריים ביותר באיטליה, והוא טעים באותה מידה שהוא מרענן. מדובר על קוקטייל דל באלכוהול, ארומטי עם ניחוח הדרים ומריר מעט, שמתמזג בצורה מושלמת עם יין פרוסקו צונן. קוקטייל אפרול שפריץ הוא קל להכנה כמו שהוא קל לשתייה – הוא מושלם לכל שעה ביום ולכל אירוע. וגם הצבע הפסטלי הזוהר שלו לא מזיק.

מפגש קצר עם חברים לאפרול שפריץ מהיר אחרי העבודה זו מסורת איטלקית ותיקה, וזה ממש קל (ומומלץ) לשכפל אותה גם אצלנו.

מתכון

אפרול שפריץ

אפרול שפריץ

מרכיבים
  

  • 90 מ"ל פרוסקו
  • 60 מ"ל אפרול
  • 30 מ"ל מי סודה
  • 1 פרוסת תפוז (לקישוט)

הוראות הכנה
 

  • שימו את כל המרכיבים בכוס יין יחד עם קצת קרח וערבבו.
  • קשטו עם פרוסת התפוז.
אפרול שפריץ
אפרול שפריץ בשקיעה. תמונה של Marco Verch

עוד גרסאות של אפרול שפריץ

בעוד פרוסקו ומי סודה הם המתכון הקלאסי של אפרול שפריץ, ישנן המון דרכים שונות ליהנות מהקוקטייל החביב הזה. כדי לתת לכם השראה, הבאנו פה כמה המלצות של מיקסולוגים שונים:

אפרול, וודקה וסיידר – “אני אוהב את השילוב הזה,” אומר אלסנדרו מאנלו, מיקסולוג של לה באב. “לאחר מכן אני מוסיף סירופ אגבה, מיץ לימון, שלושה גרם של תרכיז תפוז ואז קליפת תפוז”.

סאקה ויוזו – “אני קורא לזה שפריץ יפני”, אומר מייקל סטרינגר, מיקסולוג מקצועי ומנהל אירועי Black Leaf. “אני מערבב 35 מ”ל אפרול עם 150 מ”ל סאקה נוצץ ו -20 מ”ל מיץ יוזו או מיץ לימון טרי”.

ללא פרוסקו – “אנחנו אוהבים להשתמש ביין לבן מסורתי מוונטו עם אפרול”, אומר טום רוס מ-Polpo. “לאחר מכן מוסיפים מי סודה ומקשטים עם זית ופרוסת לימון. אפשר להשתמש בקמפרי במקום באפרול אם זה יותר לטעמכם”.

רסק אפרול – “זו אלטרנטיבה מרעננת לאפריטיף הקלאסי”, אומרת אנדראה סימבולה, מנכ”לית The Ten Bells בלונדון. הוא מעורבב עם שני רבעים אפרול, רבע וויסקי ורבע מיץ לימון, ואנדראה מבטיחה ש-“ניחוח ההדרים חותך את העוצמה של האלכוהול לקוקטייל ריחני באמת”.

פרוסקו מעונן – “אנו אוהבים להשתמש במליברן, פרוסקו מעונן מסורתי שאינו מסונן לחלוטין”, אומר מאט ריצ’רדסון, מנכ”ל הבר והפיצריה BungaTINI. “חצי מליבראן, שליש אפרול ושישית סודה מייצרים שפריץ פריך ומרענן”.