מתכונים

קוקטייל “סי בריז”: וודקה, חמוציות ואשכוליות (מתכון)

קוקטייל ה-“סי בריז” (Sea Breeze, בתרגום חופשי: רוח ים) הוא קוקטייל קל ומרענן שצבר פופולריות בשנות ה-80, ומשתלב בצורה מושלמת עם ימי שמש על החוף. כשהוא מכיל וודקה, מיץ חמוציות ומיץ אשכוליות, הוא מקובץ לעיתים קרובות עם משקאות דומים של אותה התקופה, כמו קוקטייל ה-” Cape Codder” (וודקה וחמוציות) וה-“Bay Breeze” (וודקה, חמוציות ומיץ אננס).

זה הגיוני, כי לכל הקוקטיילים הללו יש את אותו הבסיס – אבל רק ה-“סי בריז” מחזיק בהיסטוריה מפוארת.

למרות שהוא נכנס לתודעה הקולקטיבית רק בשנות ה-80, ה-Sea Breeze הומצא ככל הנראה עשרות שנים קודם לכן, אם כי בצורה קצת שונה מאיך שהוא מוכר כיום. מדריך הקוקטיילים הקלאסי משנת 1930, “ספר הקוקטיילים של סאבוי“, הכיל מתכון שנקרא “סי בריז” והיה מבוסס על חלקים שווים של ג’ין יבש וברנדי בטעם משמש, בתוספת חצי לימון ושני מקפים של גרנדין. הוא הוגש “און דה רוקס”, מעליו סודה ומקושט בעלה מנטה. ואף על פי שהוא קוקטייל שונה בהרבה מהגרסה של ימינו, רבים מאמינים שזה הבסיס ל-Sea Breeze המודרני, וההכללה של מיץ החמוציות בו נעשתה רק עקב מהלך שיווקי מוצלח של היצרן של המיץ.

כיום, הסי בריז של סאבוי הוא בעיקר שריד ארכיוני, שהוחלף על ידי הגרסה המודרנית עם הוודקה. הקוקטייל מרווה, טעים ופשוט להכנה, כך שקל לראות מדוע הוא תפס. מיץ חמוציות מבקבוק ממשיך להיות הבחירה הפופולרית, מכיוון שמיץ טרי הוא בדרך כלל חמצמץ מדי עבור הקוקטייל. מנגד, נסו להשתמש במיץ אשכולית טרי סחוט אם אתם יכולים – תווי ההדרים העשירים שלו יתרמו לפשטות והקלילות של הקוקטייל.

אז בין אם אתם באמת על חוף הים או סתם מנסים להרים ווייב קיצי, סי בריז הוא אחלה של קוקטייל ליום שמש. נכין אותו ישירות באותה הכוס בה נשתה, כך שבאמת אין דרך פשוטה יותר להרגיש את הבריזה.

סי בריז: מתכון

סי בריז

סי בריז

מרכיבים
  

  • 45 מ"ל וודקה
  • 90 מ"ל מיץ חמוציות
  • 45 מ"ל מיץ אשכוליות (עדיף סחוט טרי)
  • 1 פלח לימון (קישוט)

הוראות הכנה
 

  • שמים את כל המרכיבים בכוס הייבול עם קרח ומערבבים.
  • מקשטים עם פלח הלימון.

רוצים עוד קצת אווירה של קיץ? נסו קוקטייל סקס און דה ביץ’, או איזה דאקירי תות קפוא.