מידורי
איך שותים

מידורי: ליקר מלון ורסטילי (אבל מה עושים איתו?)

מידורי הוא קוקטייל מלון יפני שככל הנראה מחזיק בסיפור ההשקה הטוב ביותר בתולדות האלכוהול. מתברר שלא אחר מג’ון טרבולטה זכה להיות אחד האנשים הראשונים שטעמו את הליקר היפני בגוון ירוק-ניאון, שכן הוא הושק בשנת 1978 במסיבה במועדון “סטודיו 54” האגדי בניו יורק.

אם אתם זוכרים את אותה התקופה, יתכן וגם אתם כבר טעמתם את הליקר המתוק – בטעם מלון מזנים יפנים מגניבים, ביניהם muskmelon ו-Yubari – נקי או בתוך קוקטייל מידורי סאוור. אבל יש לנו חדשות טובות: מאז שענקית המשקאות היפנית סונטורי שינתה מחדש את הנוסחה שלה בשנת 2012, הקטינה חלק מכמות הסוכר ונתנה למשקה טעם טבעי יותר, הוא זכה לתחייה בקרב לא מעט ברמנים, גם כבסיס קוקטייל וגם כמשנה לכשעצמו.

“לחשוב על מידורי באותה צורה בה הייתם חושבים על ליקר דובדבני מרסקינו זו בדרך כלל הגישה הנכונה”, אומר מאט קטצ’פול, מנהל בר ה-Terra בדרום קרוליינה. “שיחקתי כמה פעמים עם קוקטיילים קלאסיים ישנים ושיפור שלהם עם כמות קטנה של מידורי”. בתור דוגמה, הוא המליץ על כפית של Midori בתור שדרוג לקוקטייל הקלאסי מנהטן המבוסס על וויסקי ו-ורמוט.

מרגריטה מידורי
“מידוריטה” – מרגריטה על בסיס מידורי

“אני תמיד אוהב לשלב את טעמי המלון הבהירים עם תווים מלוחים וחמוצים יותר – מרכיבים כמו זרעי שומשום, שמן שומשום, מלחים ותערובות תבלינים שונות”, הוא אמר. בנוסף, שילוב שלו עם ג’ין על עשבי תיבול, טקילות עשביות או רום אקזוטי מאפשרים לפרופיל הייחודי של המידורי להתבלט באופן מיוחד, ממש כמו הצבע שלו.

איי ג’יי ג’ונסון, הברמן הראשי של בר Antica בברוקלין, מדגיש גם הוא את הזיקה של המידורי לטעמים מלוחים כמו מי מלח, מיץ סלק והדרים בהירים. הוא גם ממליץ על יכולתו למתן תבלינים כמו פלפל שחור או קינמון. “בהתחשב בכך שמידורי הוא חזק יותר ו-“מלא” יותר מאשר שאר הליקרים על בסיס פירות, זה נותן לו הזדמנות להיות משויך למגוון גדול יותר של טעמים, בכל רחבי הספקטרום”.

למעשה, שתי התכונות שגורמות למבקרים של המשקה להטיל ספק בזכות שלו לקבל מקום על המדף, הן בדיוק אלו שעשויות להיות הנכס הגדול ביותר שלו: “התכונות הטובות ביותר שלו זה הצבע המיוחד, והיכולת שלו לשחק טוב עם אחרים”, הוא אומר.

וזה גם אולי מסביר למה המידורי עדיין איתנו, 40 שנה אחרי שג’ון טרבולטה שתה ממנו לראשונה.