מרגריטה
מתכונים

קוקטייל מרגריטה: מתכון לקוקטייל המפורסם

מרגריטה (Margarita) היא משפחת קוקטיילים על בסיס טקילה המנוערים בשייקר או מעורבלים בבלנדר עם קרח (הגרסה המעורבלת ידועה בשם “מרגריטה קפואה”) המרגריטה הוא אחד הקוקטיילים הפופולאריים ביותר בצפון אמריקה, ובצדק. קוקטייל מרגריטה קלאסי מסמן וי על כל הקטגוריות: השילוב של חמיצות הלימון עם המתיקות של ליקר התפוזים, יחד עם הכוח הייחודי של הטקילה.

כשמדברים על מרגריטה, ישנן לא מעט גרסאות שונות באשר לזהותה של אותה “מרגרט” שעל שמה נקרא הקוקטייל. על פי אחת מהן, מדובר בכוכבת ההוליוודית מרג’ורי קינג, עליה מסופר שהייתה נוהגת לחצות את הגבול מקליפורניה למקסיקו כדי שתוכל ללגום מהקוקטייל למרות תקופת היובש של שנות ה-30 והאיסור על מכירת אלכוהול בארה”ב.

קל ללכת לאיבוד בסיפורים על מי המציא את המשקה או להסתבך בוויכוחים על המתכון האידיאלי – עם נגיעה של מלח או שבלי, הגרסה של מרגריטה קפואה (מרגריטה המוגשת במרקם של ברד ומורכבת מתרכיז פירות טבעי, טקילה וליקר תפוזים), או מרגריטה מעושנת (אשר כוללת בנוסף למרכיבים הרגילים של המרגריטה הקלאסית גם 15 מ”ל מסקל, 45 מ”ל טקילה במקום 60 מ”ל וכתר מלח העשוי ממלח מעושן). לדעתנו, המתכון ששמנו פה הוא הגרסה הכי טובה, ומוכחת, של קוקטייל המרגריטה. נסו ותיווכחו.

ועוד דבר. למרות שאנשים רבים עושים את המתכון הזה עם תערובת מיץ ליים מוכנה, אנחנו ממליצים בחום להשתמש במיץ ליים טרי (במילים אחרות – סחטו ליים). התוצאה הסופית עדיפה בהרבה.

מצרכים

  • 60 מ”ל טקילה בלאנקו
  • 15 מ”ל ליקר תפוזים
  • 30 מ”ל מיץ ליים טרי
  • 15 מ”ל של סירופ אגבה
  • קישוט: סליל קליפת לימון או פלח לימון
  • קישוט: מלח כשר (לא חובה)

אופן הכנה

  1. שמים את כל המרכיבים בשייקר יחד עם קרח, ומנערים עד שהוא מקורר היטב.
  2. מסננים לכוס אולד פאשן גדולה או כוס מרגריטה עם קרח טרי.
  3. מקשטים עם סליל או פלח הלימון וקצת מלח כשר (לא חובה).