רוסי לבן
מתכונים

ווייט ראשן (רוסי לבן): לשתות כמו ה-Dude

קוקטייל הרוסי הלבן (ווייט ראשן) הוא קוקטייל הפשוט להכנה המורכב מוודקה, ליקר קפה ושמנת הנמזגים ישירות לכוס אולד פאשן המכילה קרח, ומייצר אלטרנטיבה טעימה למילקשייק עבור מבוגרים.

המשקה קיבל את שמו – “ווייט ראשן” – על שם שני המרכיבים העיקריים בו, וודקה, המזוהה עם רוסיה, ושמנת המקנה לו את הצבע הלבן. יש גרסאות הטוענות שהקוקטייל נקרא על שם חיילי ה-“הצבא הלבן”, ארגון נגד-הבולשביקים במלחמת האזרחים ברוסיה, שכונו גם “רוסים לבנים”.

עוד נטען שה-“ווייט ראשן” נוצר בשנות ה-60, כאשר מישהו החליט להוסיף שמנת לקוקטייל ה-“רוסי שחור”. מכיוון שלשניהם אותו מקור על בסיס וודקה וליקר הקפה, לא ניתן לדעת מי מהמשקאות נוצר קודם.

הווייט ראשן סבל ממוניטין מיושן וקצת משעמם עד שהגיע הסרט “ביג לבובסקי” מ-1998 והפיח חיים חדשים בקוקטייל עם דמותו של ג’ף ברידג’ס, The Dude, ששתה אותו לאורך כל הסרט, בצורה קצת אינטנסיבית אפילו.

מתכון

רוסי לבן

ווייט ראשן (רוסי לבן)

מרכיבים
  

  • 60 מ"ל וודקה
  • 30 מ"ל ליקר קפה
  • 1 כף שמנת

הוראות הכנה
 

  • ערבבו את הוודקה וליקר הקפה בכוס אולד פאשן עם קרח.
  • הוסיפו את כף השמנת וערבבו.
ווייט ראשן
ווייט ראשן

גרסאות שונות ל-“ווייט ראשן”

כמו בכל הקוקטיילים, קיימות דרכי הכנה שונות המשתנות בהתאם למתכונים ולסגנונות של ברים או מיקסולוגים מסוימים. הגרסאות הנפוצות ביותר משחקות עם היחס בין ליקר הקפה לוודקה, או משתמשות בכמה סוגים שונים של ליקר קפה יחד. יש הנוטים לשקשק את השמנת לפני המזיגה.

לפעמים מכינים את המשקה על הכיריים, כדי לקבל פינוק חם בימי החורף, או משתמשים בגלידה במקום בשמנת, על מנת לקבל גרסה קפואה.

קיימות גרסאות רבות של הקוקטייל, הידועות שבהן הן ה-“רוסי עיוור” (המכונה גם “Muddy Water”) בו מחליפים את השמנת עם אייריש קרים, Mudslide (רוסי עיוור עם שניהם), קנדי ​​לבן (העשוי עם חלב עיזים במקום שמנת), אנה קורניקובה (על שם הטניסאית), העשוי מחלב דל שומן (כלומר רוסי לבן “רזה”), קובני לבן (עשוי עם רום במקום וודקה), או רוסי מלוכלך (עם שוקו במקום שמנת).