דארק אנ סטורמי
מתכונים

דארק אנ סטורמי: Dark ‘n Stormy

דארק אנ סטורמי (Dark ‘n’ Stormy, אפל וסוער) הוא קוקטייל המוכר רשמית על ידי איגוד הברמנים הבינלאומי. מורכב מג’ינג’ר ביר ורום שחור, במקור של מותג Gosling’s. לעיתים מוספים לו מעט סירופ סוכר או מיץ ליים.

היסטוריה

הסיפור של קוקטייל “דארק אנ סטורמי” מתחיל באביב של שנת 1806, בה אדון בשם ג’יימס גוסלינג, בנו הבכור של סוחר היין והמשקאות החריפים וויליאם גוסלינג, יצא מגרייבסנד שבמחוז קנט באנגליה לכיוון אמריקה על פני אונייה בשם מרקורי. לאחר 91 ימים של הפלגה, אשרת הכניסה של האוניה פגה תוקף (“למי מאיתנו זה לא קרה”) והספינה הופנתה לנמל הקרוב ביותר, במקום שנקרא סנט ג’ורג ‘, ברמודה.

ולכן אדון גוסלינג פשוט נתקע בברמודה, וכמו שנאמר עשה לימונדה מהלימון והשתקע, הקים מספחה ועסק, עד שבשנת 1860 נוצר הרום הכהה הממותג שלהם, ה-“Black Seal”. הם לא קראו לו ככה בהתחלה. למעשה, עד למלחמת העולם הראשונה הוא נמכר ישירות להחבית – אנשים פשוט היו מביאים את הבקבוקים הריקים שלהם, והגוסלינגים היו ממלאים אותם ברום. בסופו של דבר הם השתדרגו והרום השחור החל להימכר בבקבוקי שמפניה שנלקחו ממטבחי הקצינים הבריטיים ששלטו באי, עם פקקים שנאטמו בשעוות איטום שחורה. מתסבר שזה אחלה מהלך שיווקי, כי די מהר אנשים התחילו לבקש את ה-“חותם השחור”.

אנחנו מגיעים לקוקטייל. זמן קצר כלשהו לאחר סיומה של מלחמת העולם הראשונה, ה-“דארק אנ סטורמי” נולד. זה קרה במפעל ג’ינג’ר ביר (בירה המיוצרת מזנגוויל) שהופעל על ידי מועדון קצינים בריטים מהצי המלכותי. המלחים שמו לב שהוספה של רום ה-Black Seal המקומי של גוסלינג שדרגה בצורה משמעותית את הבירה, והקוקטייל המפורסם נולד.

את השם – “דארק אנ סטורמי” – נתן אחד המלחים, שהעיר כי הקוקטייל קיבל צבע של ענן ש-“רק טיפש או אדם מת ישוטו מתחתיו”.

עכשיו, נכון שאי אפשר לרשום מתכון של קוקטייל בתור סימן מסחרי, אבל השם שלו? זה כבר סיפור אחר. וזה בדיוק מה שגוסלינג עשה – הוא רשם את השם Dark n’ Stormy בתור סימן מסחרי, כך שאם אתה מכין Dark ‘n Stormy עם כל דבר אחר מלבד הרום הכהה של גוסלינג, אתה עובר על החוק.  Dark ‘n’ Stormy – שימו לב, עם שני גרשיים – זה השם הרשמי שאיגוד הברמנים נתן לקוקטייל, בדיוק מאותה הסיבה – ואותו אתם יכולים להכין עם מה שבא לכם.

דארק אנ סטורמי – מתכון

דארק אנ סטורמי

דארק אנ סטורמי

מרכיבים
  

  • 60 מ"ל רום Black Seal של גוסלינג
  • 15 מ"ל מיץ ליים, סחוט טרי
  • 120 מ"ל ג'ינג'ר ביר
  • 1 פלח ליים (קישוט)

הוראות הכנה
 

  • מוסיפים את הרום ומיץ הליים לכוס גבוהה מלאה בקרח
  • ממלאים עם הבירה
  • מקשטים עם הליים