למון דרופ מרטיני
מתכונים

למון דרופ מרטיני: קוקטייל וודקה חמוץ ומתקתק

הפעם הראשונה בה ה-“למון דרופ מרטיני” הוכן הייתה אי שם בסן פרנסיסקו מתישהו במהלך שנות השבעים. הממציא שלה, נורמן ג’יי הובדיי, חייל משוחרר ממלחמת וייטנאם שפתח פאב, הכין אותו לראשונה במתכון שכלל טיפות בודדות של ליקר קורסאו ומי סוכר וקרא לו על שם סוכריות Lemon drop.

והוא היה להיט. ה-“למון דרופ” השתלט על תפריטי הקוקטיילים מנורת’ ביץ’ ועד בנגקוק, כשהוא מציע שילוב חמצמץ מתקתק ואלכוהולי של וודקה, הדרים וסוכר. בשנת 2006, אופרה ווינפרי הגישה את הקוקטייל לרייצ’ל ריי באחת מהתוכניות שלה, מה שהיה מעין הנהון אולטימטיבי של קבלה וביצור מעמדו של המשקה בתרבות הפופולרית.

למרות שמו – למון דרופ מרטיני – הקוקטייל הזה דווקא פחות דומה למרטיני הקלאסי אלא דווקא לקוקטייל ישן בשם Crusta שמקורו בניו אורלינס ודי זהה ללמון דרופ, למעט השפה המסוכרת של הכוס. ואכן, זה אולי מפתה לחסוך זמן על ידי דילוג על השלב החשוב הזה, אך בהחלט כדאי להקדיש את הדקה הנוספת לציפוי שפת הכוס בסוכר. הנגיעה הראשונה המתוקה של השפתיים עם הסוכר, לפני המולת הוודקה, הלימון והתפוזים, היא כרטיס הביקור של המשקה.

בנוסף, אמנם הלמון דרופ מוגש בדרך כלל בכוס קוקטייל, אבל ניתן למצוא אותו גם בתור שוט – תופעה שכיחה במועדוני לילה. כך או כך, התוצאות הטובות ביותר מושגות באמצעות שימוש במיץ לימון טרי. לא רק שמרכיבים טריים טעימים יותר, אלא שהם משפרים את כאבי הראש ביום שאחרי.

למון דרופ מרטיני – מתכון

למון דרופ מרטיני

למון דרופ מרטיני

מרכיבים
  

  • 60 מ"ל וודקה
  • 15 מ"ל טריפל סק
  • 30 מ"ל מיץ לימון (עדיף סחוט טרי)
  • 30 מ"ל מי סוכר
  • סוכר (לקישוט הכוס)

הוראות הכנה
 

  • מצפים את שולי כוס הקוקטייל בסוכר ומניחים בצד (עשו זאת כמה דקות מראש כדי שהסוכר יתייבש ויידבק היטב לכוס).
  • מוסיפים את הוודקה, הטריפל סק, מיץ הלימון ומי הסוכר לשייקר עם קרח ומנערים עד שהוא מקורר היטב.
  • מסננים לתוך הכוס שהכנו.

וריאציות שונות

לאור האופי הלימוני והמתוק של המשקה, הוא כר פורה לניסויים. יש ברים וברמנים ביתיים שמגוונים את המשקה עם וודקה בטעם הדרים או פירות יער, ואילו אחרים משלבים חתיכות פירות טריים בקוקטייל. אבל לפני שתתחילו לאלתר, אנו ממליצים שתנסו את הקלאסיקה – כנראה יש כנראה סיבה שהקוקטיל הזה מחזיק כל כך הרבה שנים.