כוסות וויסקי איכותיות
ציוד / בר ביתי

כוסות וויסקי איכותיות: ההמלצות שלנו

כשזה מגיע לחיפוש אחרי כוסות וויסקי איכותיות, יש הרבה דעות. יש רבים שמטיפים כי כוס קופיטה בצורת פעמון היא המושלמת על מנת להוציא את המקסימום מבחינת הניחוח והטעם של המשקה. אחרים דווקא מעדיפים כוס אולד פאשן קלאסית לטובת לגימת הוויסקי. ובסופו של דבר, אם נהיה כנים עם עצמנו, רוב הוויסקי שאנחנו שותים מגיע בכוסות שוט.

זה בכלל לא משנה מה המשקה המועדף עליכם, צריכה שלו בכוס איכותית יכולה לשנות את כל חוויית השתייה. חלקן נועדו להבליט את המשקה, בעוד שאחרות הן רב תכליתיות מספיק כדי שתוכלו להכין בהן קוקטיילים, לשתות את המשקה נקי, או כל דבר באמצע. ובכל זאת, כל האפשרויות טובות, אם כי אנו טוענים שבר ביתי מצויד היטב צריך להחזיק כמה סוגים שונים. אז בין אם אתם שותים בורבון, וויסקי סקוטי, אירי או שיפון – הנה כוסות הוויסקי הטובות ביותר שמצאנו עבורכם.

כוס וויסקי גלנקיירן
כוס גלנקיירן – כניסה לעמוד המוצר

כוס וויסקי גלנקיירן

כוס הוויסקי “גלנקיירן” (Glencairn) נחשבת לכוס הרשמית לשתיית ויסקי על ידי מומחים ברחבי העולם. היא מעוצבת בצורה אידיאלית לטעימה, בעזרת העובדה שיש לה בסיס רחב יותר מהאף, כך שהיא מאפשרת לראות את המשקה היטב, הזכוכית שלה מתחדדת עם התנועה כלפי מעלה על מנת לרכז את הריח באפו של השותה, והעובי שלה אידיאלי לשמירה על הטמפרטורה של הוויסקי.

בשנת 2006 העניקה מלכת אנגליה אליזבת השנייה את פרס המלכה עבור חדשנות לכוס הגלנקריין, מה שזיכה אותה בפרסום רב ולפופולריות רבה בקרב שותי הוויסקי ברחבי העולם, והיא נחשבת לכוס הטעימה הסטנדרטית המשמשת במרבית המזקקות.

אז אם כבר אתם שותים, לא תשתו בכוס שהצורה שלה נועדה להעצמת הניחוחות והטעם של המשקה?

כוסות וויסקי איכותיות
כוס אולד פאשנד – כניסה לעמוד המוצר

כוס אולד פאשנד

כוס אולד פאשן היא כוס שטובה לכל דבר, אבל בעיקר מושלמת לשתיה של משקה חריף עם קרח, מה שנקרא “און דה רוקס” (ולכן לפעמים היא נקראת כוס Rocks). יש לה קוקטייל מיוחד על שמה, ה-“אולד פאשנד“, והיא מושלמת אם אתם שותים אותו או כל וויסקי קלאסי אחר עם קרח.

כדי לייצר את הדגם הספציפי זה, ג’ורג’ רידל (היצרן האוסטרי של “זכוכית רידל” המפורסמת) התייעץ עם מגוון של ברמנים ומומחים מהתעשייה. כל כוס מתאימה גם למשקאות חריפים וגם לקוקטיילים, ויכולה להחזיק מעמד בסביבת בר עתירת אנרגיה – כך שזה לא מפתיע לראות את הכוסות הללו על המדף העליון של ברים שונים ברחבי העולם.

בנוסף, הכוס הזו מושלמת לשתיית ויסקי נקי, באמצעות הסימונים החרוטים המאפשרים למדוד את הכמות המדוייקת, והגודל שלה מאפשר שימוש בכמה קוביות קרח למי שמעדיף.

העיצוב הכי יפה – דגם Vinum

כשהיא זוכה בכמה פרסים על העיצוב ונהנית מסטטוס “חביבת הקהל”, כוס הוויסקי Vinum בגודל 7 אונקיות (כ-200 מ”ל) היא עוד אחת מההמלצות שלנו. “הם נהדרות למיקסום הניחוח”, אחת התגובות עליהם ציינה, “זו כוס אידיאלית במיוחד כשאתם טועמים וויסקי חדש”.

הכוסות האלגנטייות האלו עוצבו בשיתוף פעולה עם מומחי וויסקי סקוטי עוד בשנת 1992, כאשר משפחת ריידל – כן, אנחנו ממשיכים עם “זכוכית ריידל” – הביאה את מיטב המזקקים של סקוטלנד בכדי לסייע בתכנון מדויק של כל שלב בתהליך העיצוב. צורת הכוס באמת מאפשרת להריח את התווים העליונים של המשקה, ולאחר מכן לקחת לגימה מלאה כשאתם מוכנים לכך. היא קצת יקרה, אבל הכותרת של היום היא “כוסות וויסקי איכותיות” ולא “כוסות וויסקי זולות”, נכון?

כוס וויסקי יפני
כוס בעבודת יד, מומלצת לוויסקי יפני. כניסה לעמוד שלה

כוס זכוכית בעבודת יד

רבות מתחרויות הטעימה המובילות בעולם משתמשות בכוס הזו בתור כוס הטעימה הסטנדרטית שלהן, ומסיבה טובה: כל כוס מנופחת באופן ידני מזכוכית נטולת עופרת. המשקל הכבד יותר של הזכוכית – בדומה למה שתקבלו מזכוכית קריסטל עתיקה – הוא גם תוספת נחמדה.

הכוס יכולה להכיל נפח של 4 אונקיות (120 מ”ל) והיא רחבה יותר מכוס טעימה מסורתית, עם שטח פנים רחב הנועד להגביר את הניחוח והטעם של המשקה. עיצוב זה, תוצאה של תשע שנים של טעימות ומחקר, עוזר להדגיש גם את כל הפגמים הפוטנציאליים בוויסקי. כל כוס מגיעה בקופסה אלגנטית בצבע בורדו וכסף, מה שהופך אותה גם לאחלה של מתנה למישהו שיש לו הכל.

כוסות שוט איכותיות
כוסות שוט איכותיות. כניסה לעמוד המוצר

כוסות שוט

גם אם כבר צברתם מבחר מכובד של כוסות וויסקי איכותיות, יכול להיות אירוע מיוחד שדורש משהו קצת יותר חגיגי. ובדיוק עבורו, מצאנו את כוסות השוט האלה העשויות מזכוכית קריסטל ומשרות סגנון אלגנטי תודות לעיצוב וצביעה קלאסית (כולל גרסאות בכחול בהיר, אדום בוהק, ורוד ואפור). הן גם יחסית גדולות (יכולות להכיל 30 מ”ל), וזה ממש נחמד – או כמו שאחד המגיבים כתב: “אני מעדיף כוס שוט שמכילה לפחות 30 מ”ל, מה שמאפשר ל-20 מ”ל הסטנדרטיים של שוט לנוח בנוחות מבלי להישפך מהשוליים”. ואנחנו, בנוסף, גם אוהבים את העובדה שיש להן קצת משקל, בניגוד לכוסות השוט הקטנות והקלילות הללו שנראות כאילו הן מזכרת שקניתם בפעם האחת ההיא שביקרתם בקופי שופ.

כוס מזכוכית דרקון
כוס מזכוכית דרקון. כניסה לעמוד המוצר

והמלצת בונוס: כוס מזכוכית דרקון?

לא רק שהכוס הזו בצורת יהלום מיוחדת מבחינה אסתטית, אלא שהיא גם מעוצבת במיוחד על מנת לשפר את חוויית שתיית הוויסקי שלכם באמצעות צורה ייחודית העוזרת לאוורר את המשקה בזמן המזיגה לכוס. מעבר לכך, היא מוטית בזווית של 50 מעלות שהיא טובה כדי ששום דבר לא יישפך. והקטע הכי מגניב? המותג נקרא, איך לא, Dragon Glassware, כך שאולי היא גם טובה כדי להרוג “מהלכים לבנים” (ואם לא ראיתם “משחקי הכס”, תתעלמו מהמשפט האחרון).

כוסות וויסקי איכותיות – לקריאה נוספת

טוב, היו לנו פה כמה בחירות טובות, אבל כמובן שאם יש לכם המלצות נוספות אושאלות, נשמח לשמוע מכן בתגובות.

ועכשיו אחרי שיש לנו כוסות הגיע הזמן לבחור את הוויסקי הנכון עבורן. מוזמנים לפוסט המקיף שלנו שילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על וויסקי: איך לשתות וויסקי – המדריך השלם

למה כל הקישורים הם לאמזון? מדובר על החנות האינטרנטית הגדולה בעולם, ולא בכדי: לפי דעתנו לא רק שהם מציעים את חווית הקניות האמינה והטובה ביותר אונליין, מעבר ליתרון הגדול של קניה אצל מוכר ידוע, גדול ואחראי, קניה באמזון מאפשרת לנו ליהנות ממחיר זול יותר מבארץ (בד”כ), משלוח מהיר באמצעות שליח שמגיע עד הבית ואפס הפתעות במכס. ובינינו, אין הרבה מוכרים שמציעים כזה מגוון של כוסות ממותגים בינלאומיים במחירים כאלו.