ג'ין טוניק אננס
מתכונים

קוקטייל ג’ין אננס – משקה קיצי מרענן, קליל ופשוט להכנה

תגידו שלום לקוקטייל הקל ביותר להכנה, שמגיע אלינו בזמן המושלם ובשיא הקיץ – קוקטייל ג’ין אננס מרענן.

אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל בכל פעם שאנחנו מוצאים את עצמו נרגעים על שפת הבריכה או הים, יש לנו חשק לקוקטייל מרענן וקליל ביד. זה לא חייב להיות משהו מיוחד או מסובך, לפעמים אפילו שפריץ פשוט עונה על הצורך, אבל אם כבר הלכתי על קוקטייל הוא חייב להיות שני דברים: קר וטעים.

וזה בדיוק מה שהקוקטייל ג’ין וטוניק אננס הזה! הוא דורש רק ארבעה מרכיבים: ג’ין, טוניק, מיץ ליים ומיץ אננס. ואם אתם באמת רוצים ללכת עד הסוף, אתם מוזמנים להוסיף לו עוד כמה חתיכות אננס טריות. זה הכל.

וזה המקום לתת קצת כבוד לקוקטייל הג’ין אנד טוניק, שלרוב נוטה להישכח למול אפשרויות קוקטייל “יוקרתיות” יותר, אבל תמיד עושה את העבודה ומציע בחירה סופר מרעננת, טעימה אך לא מתוקה מדי, ופשוטה לגמרי להכנה. המפתח לג’ין אנד טוניק טוב מבחינתנו הוא המון מיץ ליים טרי, שעוזר לצמצם כמה מהטעמים החריפים יותר בכוס ומרענן את המשקה. המתכון, כפי שמפורט בהמשך, בהחלט מפרגן עם הכמות של מיץ הליים – אבל הדבר המהנה במשקאות פשוטים כמו זה הוא שאתם תמיד יכולים להתאים אותו בקלות לטעם שלכם. לא מספיק מתוק? הוסיפו עוד קצת מיץ אננס. חמוץ מדי? צמצמו את מיץ הליים.

קוקטייל ג’ין אנד טוניק אננס – מתכון

קוקטייל אננס ג'ין

ג’ין אנד טוניק אננס

מרכיבים
  

  • 45 מ"ל מיץ אננס
  • 60 מ"ל ג'ין
  • 90 מ"ל מי טוניק
  • 30 מ"ל מיץ ליים
  • פרוסות אננס וליים (אופציונלי)

הוראות הכנה
 

  • מוזגים את מיץ האננס, מיץ הליים והג'ין לכוס הייבול ומערבבים קלות בעזרת כפית.
  • סוגרים עם מי הטוניק.
  • אופציונלי – מקשטים עם פרוסת ליים וחתיכות אננס טרי. להגיש מיד לאחר ההכנה.

עוד כמה טיפים

  • למרות שהמתכון הנוכחי הוא מראש מאד חמצמץ, במידה ואתם מגישים אותו לאורחים יכול להיות שכדאי לכם להכין אותו קצת פחות חמוץ מראש, וללוות את הקוקטייל עם קליפת לימון בצד. קליפת ליים או לימון כמעט תמיד מוגשת עם קוקטייל ג’ין אנד טוניק, וזו דרך נהדרת להוסיף נגיעת חמצמצות הדרים למשקה, אם נראה לכם שהיא נדרשת.
  • יש מגוון מדהים של סוגי ג’ין בשוק. קוקטייל ג’ין וטוניק יכול להפוך לחוויה חדשה לגמרי באמצעות שימוש בג’ין מסוג אחר. עבור G&T מסורתי, “לונדון דריי ג’ין” הוא מומלץ (שימו לב – “לונדון דרי ג’ין” הוא לא שם של מותג – מדובר על תהליך הזיקוק של המשקה. “לונדון דרי” אומר שכל המרכיבים בג’ין קובצו יחדיו לפני הזיקוק, ולאחריו רק הוסיפו את המים והאלכוהול).
  • בא לכם לגוון? לכו על ג’ין המלפפון של הנדריקס, או על ג’ין פרחוני (על בסיס בוטנים) כמו בומביי ספייר.
  • לקבלת הקוקטייל הטוב ביותר, הקפידו להשתמש בטוניק מבקבוק קר שנפתח לאחרונה.

שאלות נפוצות

כמה קוקטייל ג’ין אנד טוניק אננס הוא חזק?

בגדול, קוקטייל ג’ין וטוניק יכול להיות חזק או קליל, הכל תלוי באיך שתכינו אותו. היחס שהצגנו פה, עם 60 מ”ל ג’ין למול 165 מ”ל מי טוניק ושאר המרכיבים, אמור לייצר קוקטייל עם כ-9% אלכוהול. זה נחשב בתור קוקטייל יחסית קליל ונוח.

מה יש במי טוניק מבחינה תזונתית?

מבחינה תזונתית, מי טוניק אינם מכילים הרבה. מצד שני, הם כן מכילים סוכר או ממתיק מסוג אחר, אם כי לא כמו במשקאות קלים אחרים.

האם זה בטוח לשתות הרבה מי טוניק?

בדרך כלל זה לא מזיק. המרכיב במי הטוניק שנותן להן את הטעם המיוחד נקרא כינין, המופק מקליפת עץ הצ’ינצ’אה שמקורו בדרום אמריקה. במינונים גבוהים הוא יכול להפריע לפעולתן של תרופות מסוימות, ולכן הוא לא מומלץ לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים. מצד שני, מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) מגביל את כמות הכינין שיש במוצרי מי הטוניק לרמה הנחשבת בטוחה לצריכה אישית.