בננה בנשי
מתכונים

קוקטייל בננה באנשי: ליקר שוקולד ובננה במשקה מנחם וסמיך

קוקטייל בננה באנשי (שלפעמים מכונה בשם “בננה קאפרי”) הוא משקה טעים שמזכיר ארטיק שוקו-בננה, או בננה מצופה שוקולד. זהו קוקטייל שמחזיר אותנו לשנות ה-80 וה-90, תקופה בה קוקטייל הווייט ראשן וגרסאותיו השונות היו נפוצות בכל מקום.

הבננה באנשי מיוצר באותו אופן כמו הקוקטייל הפופולרי, אך מדלג על הוודקה וליקר הקפה ובמקומם משתמש בליקר בננה וליקר שוקולד. הוא טעים להפליא, ויכול לשמש כפינוק נפלא בכל פעם שיש לכם מצב רוח לקוקטייל סמיך ונמוך מבחינת אחוזי אלכוהול.

בננה באנשי – מתכון

בננה באנשי

קוקטייל בננה באנשי

מרכיבים
  

  • 30 מ"ל ליקר בננה
  • 15 מ"ל קרם דה-קקאו לבן
  • 60 מ"ל חלב (או שמנת למי שמעדיף)

הוראות הכנה
 

  • יוצקים את המרכיבים לכוס אולד-פאשן מלאה בקרח.
  • סוגרים (ממלאים עד למילוי הכוס) עם החלב או השמנת.
  • סוגרים את הכוס עם מכסה שייקר ומנערים.

טיפים נוספים

הדרך המקובלת לערבב קוקטייל בנשי היא להניח כיסוי פח או כוס שנייה על כוס ההגשה ולתת לה ניעור טוב. אתם צריכים להיות זהירים כשאתה עושה את זה כדי שלא תישפך. וודאו שהכלי השני מתאים לכוס שלכם והחזיקו את שני החלקים היטב מבלי להטות אותן, ונסו לנער בתנועות חדות מעלה ומטה מספר פעמים.

אם זה נשמע מסובך מדי, ניתן לנער את המשקה בשייקר קוקטיילים רגיל או פשוט לערבב אותו ישירות על הקרח בכוס ההגשה (יש לערבב היטב כדי להקציף את החלב).

זה בסדר גמור להשתמש בקרם דה קקאו כהה (חברנו מקוקטייל המרטיני שוקולד) או ליקר שוקולד אחר. הצבע החום ישנה מעט את מראה המשקה כך שלא יהיה לו את הגוון הצהוב המיוחד, אך בגדול יהיה לו את אותו טעם.

בחירת מוצר החלב היא עניין של טעם. חלב ייתן לנו קוקטייל קליל יותר, ושמנת תיצור אחד סמיך במיוחד (וכמובן שתמיד ניתן לשלב בין שניהם על מנת לקבל תוצאה איפושהו באמצע). עבור רגישים ללקטוז או טבעוניים, ניתן גם להשתמש באלטרנטיבות לחלב כגון סויה או חלב שקדים.

הגשה

את קוקטייל הבננה בנשי נהוג להגיש בכוס אולד פאשן, אבל ניתן להגישו גם בכוס קוקטייל אם תרצו – אך ללא קרח כמובן. מצד שני, מכיוון שלא נוסיף קרח, יש להקפיד לקרר את הכוס מראש ולנער את המשקה עם קרח (ולסנן אותו במזיגה).

כמה קוקטייל בננה באנשי חזק?

אפילו עם הבחירות החזקות ביותר עבור שני הליקרים, הבננה באנשי הוא קוקטייל קליל עם מקסימום של 8 אחוזי אלכוהול (זה יכול גם להשתנות בהתאם לכמות החלב או השמנת, כמובן).