קרח שקוף
ציוד / בר ביתי

איך להכין קרח שקוף? מדריך מפורט להכניס קוביות קרח צלולות

שואלים את עצמכם איך להכין קרח שקוף לקוקטיילים? הגעתם למקום הנכון. בילינו שעות של ניסויים על מנת למצוא את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, ומצאנו שיטה קלה שעובדת בכל פעם! הנה בדיוק מה שאתה צריך לעשות כדי להכין את קוביות הקרח היפות והצלולות ביותר, לקוקטייל שירשים את האורחים.

אבל למה בכלל להקדיש זמן להכנת קרח שקוף? לפני שהתחלתי זה נראה לי קצת מיותר, אבל פעם אחת לימדו אותי את הטריק ומאז אני חייב להודות שקוביות הקרח האמנותיות והנוצצות יפות להפליא למראה, וגורמות לכל קוקטייל פשוט להיראות פשוט מדהים. זהו טריק המסיבות המושלם על מנת להרשים את האורחים שלכם – ולייצר תוצר שנראה מקצועי לגמרי.

בנוסף לכך, מלבד האסתטיקה, חשוב להבין כי קוביות קרח עכורות נמסות מהר יותר מחברותיהן הצלולות, והופכות את המשקה למדולל ומימי מהר יותר. זה לא כיף, בטח לא כשמדובר במשקה איכותי (ולשם כך המציאו לנו את אבני הוויסקי).

איך להכין קרח שקוף – סדר פעולות

הנה הרעיון הבסיסי מאחורי הכנת קוביות קרח שקופות: כשמים קופאים באופן רגיל במגשית קרח סטנדרטית, המים קופאים מכל הצדדים בו זמנית. התוצאה היא הקפאה לא אחידה, ותהליך שבעצם לוכד את קוביות האוויר שבמים במרכז הקוביה. על ידי הקפאת מים בתוך צידנית, אנחנו בעצם מכריחים את המים לקפוא בכיוון ספציפי: מלמעלה למטה. זה מאפשר לקרח ליצור גבישים מושלמים, ולייצר קרח צלול ושקוף לגמרי, כאשר כל האוויר נדחס מטה למים שמתחת לגוש הקרח.

שלב 1: הקפיאו מים חמים בצידנית למשך 18 עד 24 שעות

מצאו צידנית קטנה שתוכל להתאים בתוך המקפיא שלכם, ומלאו אותה במי ברז חמים עד לגובה של 7-8 ס”מ. שימו לב שהמים לא רותחים! הניחו את הצידנית במקפיא כשהיא פתוחה (ללא המכסה שלה). וזהו – תנו למים לקפוא במשך 18 עד 24 שעות, עד למצב בו כמה סנטימטרים מהמים קפאו. תרצו להשאיר שכבה קטנה של מים נוזליים מתחת לגוש הקרח, מה שימנע מהקרח מלהתעכר.

שלב 2: הסירו את הקרח מהצידנית

כאשר בלוק הקרח מוכן, הוציאו אותו מהצידנית כדי להתחיל ולייצר ממנו את הקוביות. לשם כך, הניחו את הצידנית הפוכה בכיור למשך 5 עד 10 דקות. גוש הקרח עשוי פשוט להחליק החוצה מעצמו, או לחלופין, תנו לו נענוע עדין כדי להוציא אותו.

שלב 3: חתכו את הקרח לקוביות בעזרת סכין חדה

כאן מתחיל החלק המאתגר (והמהנה!) – השתמשו בסכין חדה על מנת לחתוך את הקרח לגודל הקוביות הרצוי. זה יהיה פחות חיתוך ויותר חירור של הקרח בצורה כזו שתגרום לו להתנתק מהגוש עצמו. הנה מה שעליכם לעשות:

  • החזיקו את הקרח עם מגבת או כפפת תנור.
  • חתכו רצועה דקה בקרח – חורצים קלות את החלק העליון של הקרח בעזרת סכין משוננת, ומחליקים את הסכין קדימה ואחורה עד שרצועת הקרח מתנתקת.
  • משתמשים באותה השיטה על מנת לחתוך את הרצועה לקוביות.

שלב 4: צרו צורות מיוחדות בעזרת דוקרן קרח (אופציונלי)

אם מדובר בקרח שאתם מתכננים להגיש מיד, ניתן להשתמש בדוקרן קרח (למשל אחד כזה) כדי לחדד ולעדן את הצורה הסופית. עיצוב צורות בקרח זו אומנות שלמה שלא נתיימר להיות מומחים בה, אבל חיפוש קצר ברשת יכול להוביל אתכם לאינספור רעיונות חמודים. בא לכם להשקיע עד הסוף? לכו על זה.

שלב 5: אחסון הקרח

אחסנו את כל הקרח שאינכם מתכננים להשתמש בו מיד במקפיא במיכל סגור, שם הוא יכול להישמר לאורך זמן. אבל חשוב: לפני השימוש בקרח הקפוא במשקה כלשהו, תנו לקוביית הקרח לשבת בטמפרטורת החדר למשך 2 דקות כדי להפשיר במעט. זה ימנע מהקרח להתפצח, וגם יאפשר לשכבה החיצונית (“צריבת מקפיא”) להתמוסס מהקרח.

שלב 6: שותים

הנה כמה קוקטיילים שהולכים נפלא עם קוביות קרח שקופות:

מרגריטה אבטיח
Check out this recipe
טום קולינס
Check out this recipe
מוחיטו
Check out this recipe
מוחיטו
קרח שקוף

עוד כמה טיפים

רוצים לשדרג את החוויה עוד יותר? הנה כמה טיפים נוספים:

1. שדרגו את איכות המים. אל תסתפקו במים רגילים מהברז אלא נסו להשתמש במים מסוננים – מפילטר כלשהו או מבקבוק מים מינרלים. זה יתרום רבות לרמת הצלילות של הקוביות.

2. הרתיחו פעמיים את המים לפני ההקפאה. ההרתחה הכפולה של המים המיועדים להפוך לקרח עוזרת לסנן מהם בועות אוויר ומסייעת למולקולות המים להיצמד זו לזו בחוזקה רבה יותר בזמן ההקפאה. התוצאה היא קוביות קרח חזקות (ושקופות) יותר. ככל שהקרח חזק יותר, כך הוא נמס לאט יותר. רק ודאו שהמים מתקררים בין הרתחה אחת לשנייה.