מתכונים

מרטיני שפריץ (קוקטייל מרטיני ביאנקו)

קוקטייל מרטיני ביאנקו שפריץ שעוד רגע נתאר עבורכם הוא משקה הקיץ המושלם. הוא מבעבע, מתוק מעט ומרענן במיוחד. ניתן להכין אותו בקלות עבור כמות גדולה של אנשים וגם פשוט עבור עצמכם.

באופן כללי, שפריצים הם קוקטיילים שאינם אלכוהוליים מדי ומושלמים לימי הקיץ החמים. זו כנראה הסיבה שהם כל כך פופולריים באיטליה. אם אתה אוהבים קוקטיילים מהסוג זה, נסו את האפרול שפריץ שלנו או חפשו משהו על בסיס לימונצ’לו.

מה זה מרטיני ביאנקו?

מרטיני ביאנקו הוא ורמוט יבש בינוני. במקרה הזה, מדובר על יין לבן שהושרה בעשבי תיבול וצמחים כדי לייצר ליקר ארומטי. הוא מתוק יותר מהוורמוט היבש הנוסף של אותו מותג.

מה הטעם של מרטיני ביאנקו?

למרטיני זה בסיס ארומטי פרחוני עם מגע עדין של וניל ולימון.

איך שותים מרטיני?

הדרך הנפוצה ביותר לשתות מרטיני היא על קרח. עם זאת, זה גם מיקסר פנטסטי שאפשר לשתות עם מי סודה או לימונדה, או להשתמש בו בקוקטיילים כמו המרטיני שפריץ הזה.

מה זה שפריץ?

שפריץ הוא קוקטייל עשוי ליקר איטלקי, פרוסקו ומים מוגזים. הוא נעשה בדרך כלל עם מרטיני, קמפרי, אפרול ודומיהם.

מרכיבים במתכון הזה

מרטיני ביאנקו הוא הליקר המשמש לקוקטייל הזה. אנחנו מעדיפים את המתיקות של מרטיני ביאנקו (לעומת מרטיני אקסטרה יבש) עבור השפריץ הזה. עם זאת, שניהם עובדים נהדר.

פרוסקו הוא חלק חיוני של הקוקטייל. אנחנו ממליצים על פרוסקו יבש יחסית (לעיתים קרובות מתויג “ברוט” או “חצי ברוט”, שכן ליקר מרטיני כבר די מתוק.

מים מוגזים או מי סודה הופכים את המשקה לתוסס במיוחד.

ליים ונענע טרייה יכולים להיות קישוטים יפים, אך גם מוסיפים למשקה חמיצות נעימה ורעננות. אפשר גם להשתמש בטוויסט של קליפת תפוז כדי לשפר את טעם ההדרים של המשקה.

קוקטייל מרטיני ביאנקו שפריץ – מתכון

מרטיני ביאנקו שפריץ

מרכיבים
  

  • 45 מ"ל מרטיני ביאנקו
  • 0.5 כוס קרח גרוס
  • 60 מ"ל מרטיני פרוסקו (ברוט)
  • סודה
  • 2-3 פרוסות ליים
  • 1 עלה מנטה

הוראות הכנה
 

  • מוזגים את המרטיני לכוס יין.
  • ממלאים את הכוס בהרבה קרח. אני אוהב להשתמש בקרח גרוס לקוקטייל מרענן אבל גם קוביות קרח עובדות.
  • סוגרים את הכוס עם פרוסקו ומעט מי סודה. אפשר לעשות את זה מדויק עם ג'יגר או פשוט לפי העין. לאחר מכן נותנים לקוקטייל ערבוב מהיר.
  • מקשטים בפלחי ליים ונענע טרייה. מגישים מיד.

אם ניסיתם את המתכון הזה או כל מתכון אחר באתר, ספרו לנו מה חשבתם על ידי השארת דירוג כוכבים ותגובה – המשוב שלכם חשוב לנו!

עוד כמה טיפים

נסו להכניס את כוסות היין שלכם למקפיא למשך 30 דקות לפני ההגשה כדי שהמשקה יהיה קר כקרח. זה משדרג את החוויה בצורה משמעותית.

אם אתם מארחים, בהחלט ניתן להכין את המתכון הזה בקנקן לכמות גדולה של אנשים. במקרה כזה נזדקק לכ-500 מ”ל של מרטיני ובקבוק שלם של פרוסקו. הגישו אותו במהירות לאחר ההכנה כדי לשמור על הבעבוע.

במה אפשר להשתמש במקום פרוסקו?
אפשר להחליף את הפרוסקו ביינות מבעבעים אחרים כמו קאווה או שמפניה. מי טוניק הם גם אלטרנטיבה מצוינת לפרוסקו (ראו את המתכון של ג’ין אנט טוניק שלנו).