קוקטייל קמפרי
מתכונים

קוקטייל קמפרי קלאסי – האפרטיף המושלם

קוקטייל קמפרי הוא אחד המשקאות הטובים ביותר שיש בקטגוריית האפריטיף האיטלקית, והוא אכן אפרטיף מובהק במלוא הדרו. זוהי בחירה מצוינת להגיש לפני הארוחה, וזה לא משנה אם מדובר בארוחת ערב שגרתית של אמצע שבוע או מסיבה מפוארת.

המתכון הזה הוא בין הקוקטיילים הכי “קמפריים” שתוכלו להכין, מכיוון שטעמו המר של האפרטיף שולט במשקה. וודקה מתווספת כגיבוי למעט דילול לא טעים, ואילו הביטרים הם תוספת חביבה שעוזרת לשמור על האיזון של הקוקטייל.

כשהוא מוגש בגודל של כ-60 מ”ל, קוקטייל הקמפרי הוא משקה קטן להפליא. זה לא מסוג הקוקטיילים שאנשים ירצו לשתות לאורך ערב שלם. להפך, הוא נועד להיות מתאבן קצר ואלגנטי הממריץ את מערכת העיכול לפני הארוחה. ובכך הוא ממלא את ייעודו כאפריטיף באופן מושלם.

המשקה הזה יכול לתפוס אנשים בהפתעה. זה נכון שבגודל כל כך קטן זה קצת קשה להינות מכוס אחת של קוקטייל קמפרי בפעם הראשונה שטועמים אותו, אבל הוא מספיק מרתק כדי להצדיק טעימה נוספת. עם מעט זמן ומסירות תוכלו לפתח טעם עבורו, ולכו תדעו, אולי הוא יהפוך למועדף החדש שלכם.

מתכון

קוקטייל קמפרי

קוקטייל קמפרי

מרכיבים
  

  • 30 מ"ל קמפרי
  • 20 מ"ל וודקה
  • 1 נגיעה אנגוסטורה ביטרס
  • 1 פלח לימון (לקישוט)

הוראות הכנה
 

  • שימו את המרכיבים בשייקר עם קרח ונערו היטב
  • מזגו לכוס קוקטייל מקוררת
  • קשטו בטוויסט לימון

טיפים

בעוד קמפרי וביטרס מגדירים את המשקה הפופולרי הזה, חשוב לבחור דווקא את הוודקה בתבונה. הקפידו להשתמש בוודקה באיכות טובה על מנת באמת ליהנות מקוקטייל הקמפרי שלכם.

אם אתם חדשים עם קמפרי ולא רגילים לטעם, שקלו להפוך את הפרופורציות בין הקמפרי והוודקה. ככל שתתרגלו, תוכלו לחזור לפרופורציות המקוריות.

גרסאות שונות

וודקה הדרים משתלבת היטב עם קמפרי, והיא מושלמת למי שמחפש לעדן את המרירות של הקוקטייל.

ניתן גם להוסיף אלמנטים אחרים של פירות הדר- במיוחד תפוזים – למשקה הזה. לדוגמה, “קוסמו קמפארי” (וריאציה של הקוסמופוליטן) משלב את וודקה הדרים ומיץ תפוזים עם קמפארי כדי ליצור משקה מקסים.

אפשר לנסות להכין את קוקטייל הקמפרי עם ביטר תפוזים. אנגוסטורה גם עושה את העבודה, אם כי יש אחרים שיעבדו באותה מידה.

אם תרצו להגיש את המשקה הזה מעט יותר גבוה, מזגו אותו עם קרח לכוס אולד פאשן והוסיפו נגיעה של סודה לשתיה. אם תשימו יותר סודה, כ-60 מ”ל, תקבלו קוקטייל הדומה לאמריקנו.