כוס פוקו גראנדה
ציוד / בר ביתי

כוס פוקו גראנדה: כוס מושלמת לקוקטייל אקזוטי

כוס פוקו גראנדה (Poco Grande; מילולית: “מעט גדול”), המכונה גם “כוס פינה קולדה”, היא בעצם כוס הייבול כדורית שנראית בדיוק כמו האימוג’י של המשקה הטרופי. היא מייצגת את רוח הכיף הלא נגמר ומשמשת בדרך כלל להגשת קוקטיילים אקזוטיים עם פירות טרופיים למיניהם הקלאסיים למסיבות, כמו מרגריטות קפואות ופינה קולאדה.

בהתאם לצורתה, היא נודעת לפעמים גם בשמות כוס טוליפ (צבעוני) או כוס בל (פעמון). זאת למרות שלעיצוב הכוס אין הרבה משמעות פרט לצורה המזכירה את גופן של הרקדניות בהוואי (כביכול…) אך היתרון בה הוא שהיא בעלת נפח גדול ומסוגלת להכיל קוקטייל בעל מרכיבים רבים.

בדומה לכוס ההוריקן, לכוס פוקו גראנדה יש קערה עגולה, מעט קטנה יותר בגודלה. כל כוס מכילה בדרך כלל כ-400 מ”ל גרם של משקה והיא נראית הכי טוב כשהיא מעוטרת בשמשיית נייר, פלח אננס או דובדבן. העיצוב הגבוה של הכוסות הללו מאפשר איזון טוב בין קרח, משקאות חריפים ומיקסרים, ובמקביל נותן לכם מרחב רב לערבב את הקוקטייל.

כוס פוקו גראנדה

כוסות פוקו גראנדה מומלצות

כמובן שיש אינספור עיצובים של כוסות פוקו גראנדה בשוק, ובחירת הכוס המושלמת יכולה להיות משימה מבלבלת. כדי לעזור, הנה שני סטים של כוסות שיצא לנו להזמין מאמזון וממש שידרגו לנו את הבר הביתי:

סט 4 כוסות של Epure, כ-70 ש”ח

עם יותר מ-30 שנות ניסיון, חברת הזכוכית Epure מקבלת המון ביקורות טובות ברשת על האיכות והעמידות של המוצרים שלה. הסט הזה, עם צללית מחורצת מסורתית, מכיל 4 כוסות באיכות גבוהה שישדרגו כל בר ביתי, והן עשויות מהזכוכית המשובחת ביותר לבהירות ולברק אמיתיים. הכוסות האלו מכילות רגל קצרה מעוגלת שמבטיחה אחיזה נוחה וחווית שתיה נעימה. כל כוס יכולה להכיל 450 מ”ל.

והאינדיקטור הכי חשוב לדעתי – יש להן ציון ממוצע של 4.8 כוכבים מתוך 5 לאחר כמעט 500 הצבעות.

סט כוסות של Libbey, כ-110 ש”ח

למי שמחפש סט תוצרת ארצות הברית, כוסות הפוקו גראנדה של Libbey הן בחירה טובה. כל כוס מכילה רגל דקה ובסיס מחודד לתחושה קלאסית. אם את רוצה לשחזר את האימוג’י של המשקה הטרופי, זו הכוס המושלמת לזה. עם קיבולת מרשימה של 400 מ”ל, כוסות ההייבול הנהדרות הללו מתאימות גם להגשת מיץ, מים, משקאות קלים וכמעט כל משקה אחר שצריך שדרוג קטן של כיף.

גם פה הציון מחמיא – 4.6 כוכבים מתוך 5. לא רע.